Brandorama

Klockan ringde 04.45 imorse... då var det bara att pallra arslet ur sängen och gå och göra sig redo för en låång dag i helsingborg. Inte ofta man är i Helsingbirg idrekt hehe.. så när jag väl kom dit imorse så var man lite förvirrad, visste inte riktigt vart jag skulle gå.. men jag hittade till bussen direkt som gick ut till Brandorama där kursen hölls.
Det var lite segt i början innan man kom igång, mkt snack o så i början men sen så fick vi ta på oss röda fula overaller, stövlar, hjälm och handskar sen bar det ut!! Där skulle vi släcka bränder, prova på att rökdyka, vilket var lite obehagligt men ändå kul sen så fick vi tända på nödraketer och se hur de fungerade.

Sen var det lunch och därefter så var det samling igen då det var mer teori och mycket snack.. såg även en film !
Sen så var det dags för lite mer praktiska övningar, bla. hjärt o lungräddning. !
Där efter så fick vi gå ut igen för att se när de smällde några olika bomber=) Haha! Fy fan vad de small och brann...!

Vi fick sluta tidigare idag men det har varit en lång dag med mycket information och mycket lärorikt!
Det är ju obligatoriskt för oss som jobbar till sjöss att gå denna utbildningen!

Imorgon så ska jag upp igen till Helsingborg för en andra dag på brandorama men imorgon bjuder den på lite andra saker och andra övningar !!
Vi ska bada !! Imorgon efter lunchen bär de ut till Hamnen för att göra lite övningar med flotte och så.

Kallt kallt kallt !


Men det ska bli kul samtidigt...

Skriver mer om morgondagen imorgon när jag kommer hem..

Nu ska jag bara ta det lugnt och sen blir det sängen så jag orkar med en dag till imorgon.. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0